Sara Masnikosa u svom radu koristi prostorne objekte koji u sadr?aju teme prikazuju razli?ite vidove dru?tvenog anga?ovanja. Ovi prostori, mapirani kroz dimenziju kutije, predstavljaju pozornicu odre?ene ?ovekove funkcije. Ro?ena 31. jula 1995. godine u Subotici. Zavr?ila Gimnaziju u Para?inu 2014. godine i iste upisala Akademiju umetnosti u Novom Sadu, smer slikarstvo. Osnovne studije zavr?ava 2020. u klasi profesora Gorana Despotovskog, sa prose?nom ocenom 9,96. Trenutno student master akademskih studija slikarstva tako?e na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Redovno izla?e od 2015. godine. Do sada je izlagala na sedam samostalnih izlo?bi i brojnim kolektivnim. Tako?e je u?esnica mnogobrojnih projekata, radionica i likovnih kolonija. Dobitnica je Dositejeve stipendije 2019/20, godi?nje nagrade Departmana likovnih umetnosti Akademije umetnosti u Novom Sadu za najuspe?niji umetni?ki rad iz umetni?ke discipline SLIKANJE (2020.) i n?gr?de F?nd?ci?? Mali princ z? vrhunsk? r?zult?t? u ?bl?sti um?tn?sti (2021.).
Rad se osvr?e na jedan bitan i nezanemarljiv ose?aj ? preplavljenost stvarno??u. Ne radi se o izlasku iz zone komfora, ve? o momentu koji nas vra?a u nju. Kao momenat kada tonemo u san, ose?aj bezbri?nosti sa tonom lirskog karaktera. Svi ga imamo i svi ga ?elimo, u iscrpljenoj racionalnosti on je vrhunac na?eg ostvarenja. Duboko u tom ose?aju, duboko u sopstvenoj zoni komfora, nalaze se figure u svojim malim staklenim kutijicama. Stisnute su u ekstremno malom, ali njihovom bezbednom prostoru. ?itavu kompoziciju predstavlja veliki akvarijum napunjen vodom. U akvarijumu se nalaze staklene kutijice koje se blago nji?u, koriste?i energiju motora; u svakoj kutiji po jedna figura. Sve je transparentno, imamo uvid u njihovu kolektivnu usnulost. Sve ove individue mirno su prepu?tene i za njih se ni?ta ne menja. Njihova kutija je sigurna zona, sa dovoljno zraka. One su mirni svedoci ovog stanja i jedini za koje se ono nikada ne?e promeniti. Po?to ono predstavlja odsustvo racionalnog, svaka individua ?e te?iti izlasku iz ove situacije i na?inu da se vrati do svog racionalnog.
Mogu re?i da je moj rad pro?et odnosima i funkcijama u relaciji ?ovek ? objekat ? gomila ? pakovanje. Njihov sadr?aj odnosi se na razli?ite vidove dru?tvenog anga?ovanja, a sam prostor rada obuhva?en je ?esto dimenzijom kutije.