Sonja Jo​bijenale mladih 2021.

Sonja Jo (b. 1992, Sremska Mitrovica, Serbia) is based in Novi Sad, Serbia, and works in sculpture and installation. In 2018 she graduated in MA Sculpture at the Academy of Arts in Novi Sad. Her works focus on the impact of visual culture in everyday communication, ranging from childhood games, TV commercials to the five-pointed red star. She traces the transformation of these everyday symbols, questioning the two irreconcilable concepts of living, past ideologies and contemporary life. Thus the game of hopscotch is presented as binary code for the generation who use the Internet since a young age and are comfortable with new technologies and social media (Digital childhood, 2015); the TV coffee commercial becomes a B movie, low-budget commercial film, poster and points to a widespread cultural hegemony (Coffee time, 2017); and the red star is imprinted with double-meaning of the cultural heritage of ex-Yugoslavia states and the remnants of the Communist era (Mommy it’s broken, 2016). The ambivalent nature of the past and present and the transformations of meaning in different ideological conditions are recurrent themes in the artist’s works.

Sonja has been actively exhibiting since 2012, including solo exhibitions at SULUV and KCLab (Novi Sad, Serbia), Cultural Center of Vrbas (Vrbas, Serbia), the Museum of Srem (Sremska Mitrovica, Serbia) and group exhibitions at Ostavinska galerija and the Museum of Applied Arts (Belgrade, Serbia), Museum of Contemporary Art Vojvodina (Novi Sad, Serbia) and Kaunas Biennial (Kaunas, Lithuania).

She was the prize-winner of Foundry Stanišić and Academy of Arts in 2016.
How to Get Rid of Your History; 29’46’’

Without Ruins We Cannot See the New World je projekat koji je nastao tokom Sonjinog rezidencijalnog boravka u Kaunasu i zasnovan je na ideološkim transformacijama koje su se dogodile 1990. godine u Litvaniji, sa posebnim fokusom na istoriju bivših fabrika u mestu Šanči. Ličnim pričama nekadašnjih fabričkih radnika i njihovim osećanjima i razmišljanjima o političkim i ekonomskim turbulencijama tog vremena, umetnica teži da uputi na kritičko čitanje kapitalizma i njegovih posledica u bivšim sovjetskim zemljama poput Litvanije. Boje cigli fabričkih zidova, kao fizički svedoci promene režima i suživota dve ideologije, crvena (sovjetski period) i bela (period nezavisnosti) služile su kao polazište za umetnicu. Ovaj rad ukazuje na činjenicu da se svaka politika uvek fokusira na održavanje i napredak industrije, kojoj su podvrgnuti duhovni i moralni život pojedinca. Kao deo instalacije, video Kako se osloboditi svoje istorije emituje besmislene poruke voditelja, koje uz različite naracije postaju oružje manipulacije. Sa ciljem da prikaže uslove pod kojima je Kaunas i Litvanija prihvatila ideološke transformacije u svojoj istoriji, rad šalje poruku da je prihvatanje istorijskih i savremenih političkih događaja pitanje ličnog izbora.

Zasluge: Kako se rešiti svoje istorije, naručeno je od strane Kaunas bijenala za platformu Kreativna Evropa „Čarobni tepisi“, koristeći sredstva obezbeđena od strane E.U.

autori 2021

Katarina Ilijašević

autori 2021

Jelena Milićević

autori 2021

Milena Petronijević

autori 2021

Clément Bedel​

autori 2021

Pavle Golijan

autori 2021

Sanja Ćopić

autori 2021

Romana Pehar

autori 2021

Kristina Palanjuk

autori 2021

Sonja Jo 

autori 2021

Vojislav Pavlović

autori 2021

Ognjen Rodić

autori 2021

Duo Anja Štark

autori 2021

Lubica Mildeova

autori 2021

Samit Nesvrstanih

autori 2021

Pavle Ćurčić

autori 2021

Sara Masnikosa

autori 2021

Bojana Branković

autori 2021

Zulfikar Fiandra

autori 2021

Ivana Mirchevska + Elena Chemerska