Shaotong Studirao je na Univerzitetu Tsinghua (Peking, Kina), kao i diplomirao na Staatliche Akademie der Bildenden Kunste Stuttgart, u klasi Kristijana Jankovskog. Radovi su mu izlagani na sledećim izložbama i projektima: „Lokalne priče“ (samostalni projekat), HuMBase, Štutgart, 2020; „ŠTUTTGART KSVI-KSVIII“ (samostalna izložba), Hive Center for Contemporari Art, Peking, 2018; „Žuti odraz“, Galerija Liusa Vang, Pariz, 2019; „Gde je Platon učio“ bijenale umetnosti mladih Academiae, Fortezza Franzensfeste, 2018; Međunarodni foto festival JIMEIkARLES, Sjamen, 2017; Sinopale, Sinop, 2017; „Ja (ne) želim da budem deo vaše proslave“, Kiao Space, Šangaj, 2017; „Manifestina“, Bijenale Manifesta, Cirih, 2016; „Kako biti uspešan umetnik“ (projekat), Projektraum Lotte, Štutgart, 2016. Učestvovao je u nekoliko rezidencijalnih programa: HANGAR.org, Barselona, 2019; Sorgenfrei 1/Schvankhalle, Bremen, 2017; Kulturakademie, Istanbul, 2017 (kao učesnik projekta Kristijana Jankovskog); Kunstverein Kleinmachnov, 2014. Godine 2019. dobio je stipendiju za razmenu od strane Kunststiftung Baden-Vurttemberg. Stipendista 2021. na „10km Corona Katalise“, Kulturamt Stuttgart.
Stalni posmatrači (Sezona 1) ; 2h 51’ 00’’
Stalni posmatrači je serija dokumentarnih filmova koje su snimale nadzorne kamere u javnim prostorima. Prva sezona uključuje devet epizoda, od kojih je svaka različitog trajanja, a sve su proizvedene u Štutgartu. Polazna tačka i kraj svakog filma postavljeni su držanjem klapne ispred operativne kamere za nadzor u javnom prostoru u dato vreme. Video snimci u ovom vremenskom periodu smatrali bi se filmom koji je umetnik režirao. Ovime, dok položaj kamere ostaje nepromenjen, kamermanu je data puna sloboda da odlučuje o žižnoj daljini, uglu snimanja, filteru kamere itd. Zbog principa privatnosti podataka Baden-Virtemberga, sam režiser nema pristup većini filmskih snimaka, zbog čega sedam od devet epizoda nije moglo biti prikazano javnosti. Umesto toga, mogu se pregledati dokumentarni video snimci, fotografije, predmeti i dokumenti koji su deo procesa proizvodnje ovih filmova.
Intervju
Šta je za tebe zajednički jezik mladih?
Društvene mreže.
Kako izgleda proces nastanka jednog tvog rada?
Izgleda kao da nađete tiganj na ulici dok imate na umu jaje, reći ću naziv jela pre nego što bude kuvano.
Koji su izazovi stvaranja umetnosti onakvom kakvom je ti stvaraš?
Pronalaženje ljudi, sa kojima želim da radim i komunikacija.
Da li si ti umetnik/ca i šta za tebe predstavlja ta reč?
Ja sam ili 24/7 umetnik a da me ljudi ne poznaju ili kvantni umetnik kada ljudi čitaju moje ime. Reč znači definisanu društvenu ulogu kojom se treba upravljati birokratski.
Koji je tvoj beg od stvarnosti? Imaš li uopšte potrebu za begom?
Birokratija.
Šta za tebe znači biti inovativan?
Kada se nešto novo od strane vlasti oceni korisnim.
Imaš li plan za budućnost? Gde tvoja umetnička praksa može da te odvede?
Moj cilj je da budem u stanju da stvaram umetnost do smrti, ali da se ne oslanjam na umetnost da živim. Odvodi me na nepoznatu teritoriju.
Šta je najviše uticalo na tebe da postaneš ono što si sada / da se baviš time čime se baviš?
Moj instinkt uništenja i umetnici koje volim.
Kako bi opisao/la mladu srpsku kulturno-umetničku scenu?
(Živim u Nemačkoj) Savremena kulturna scena ovde nije loša. Dobio sam samo "kliše" balkanske umetničke scene, da je to jaka sila decentralizacije.
Na koji način te tvoj idejni i stvaralački proces oblikuje i/ili menja kao ličnost, da li uopšte?
Pretpostavljam da bih bio mačo čad dizajner da se ne bavim umetnošću.