Dea Džanković je interdisciplinarna umetnica sa sedištem u Beogradu. Provela je poslednjih par godina između Beograda, Istanbula i Berlina. U Istanbulu je završila Master za vizualne umetnosti, dok je u Berlinu radila praksu za produkcijsku kuću in between media, gde i dalje radi na projektima. U Londonu je objavila dva akademska članka na temu feminizma i umetnosti, a u Beogradu trenutno razvija svoju umetničku praksu koja obuhvata video instalaciju, fotografiju, performans, režiju i pisanje poezije. Do sada je izlagala samostalno i na grupnim izložbama.
—
„Menažerija“ (April, 2021) je interaktivna instalacija koja se bavi ispitivanjem identiteta stavljajući ga u fizički kontekst staklene vitrine, predmeta koji se u nekom obliku nalazi u svačijem domu. Kroz kreiranje replike kućno- sakralnog prostora, ispitujem tenziju koja postoji između forsirane kreacije ega i negiranih delova ličnosti koji se potiskuju. Instalacija je interaktivna, i daje nam mogućnost da otvorimo, zadiremo i ispitujemo sve njene kutke, što je metafora procesa samospoznaje. Većina predmeta u sebi sadži fragmente druge predmeta i stvari, što je jasna aluzija na naše fragmentirane delove ličnosti kojima se ne bavimo, i koji se ispoljavaju na jako neprijatne, a često i brutalne načine. Delo ukazuje na apsolutnu važnost procesa integracije i prevazilaženja konstantnog ponavljanja šablona ponašanja i odnosa, koji u suprotnom postaje entitet za sebe i porodični identitet koji se prenosi na sledeće generacije.